Fototriss Del 271 - MÖNSTER

Idag är det söndag, vilket betyder att det är dags för fototriss-utmaningen! Temat släpptes igår och det var Mönster. Otroligt spännande! Redan då började jag klura och fundera men kom inte riktigt fram till så mycket. Själv sammankopplar jag mönster med beteende. T.ex. ett mönster av beteende, vilket kan vara väldigt svårt att fotografera. Idag vaknade jag och hade idétorka. Vad skulle man kunna fota med mönster? Därför tog jag och min vapendragare en fotopromenad. Vilket inte var smart! Ju längre vi gick - desto mer mönster hittade vi. Det finns mönster verkligen överallt, bara man öppnar sina ögon. 
 
När vi gick och funderade började jag titta på min lilla prickhund och tänkte att synd att hon inte är prickig som de 101 dalmatierna, för då skulle jag kunnat fota henne som ett mönster. Men ju mer jag tittade på henne, desto mer blev jag övertygad om att hela hon är ju faktiskt ett mönster! Dock ett oregelbundet mönster, men vem säger att man måste ha ett regelbundet? Därför beslutade jag mig för att Nilla skulle vara fokus för denna fototriss. Men jag kunde inte riktigt släppa det här med mönster av beteende och fortsatte att klura på det och tillslut kom jag fram till det mest uppenbara. Jordens mönster i årstider! Det är ett beteendemönster som pågår non-stop.
Vinter - Vår - Sommar - Höst. 
 
Därför får denna triss ett oregelbundet mönster i ett regelbundet mönster. Med andra ord, min lilla prickehund i årstiderna. 
 
 
 
Vinter
 
 
Vår
 
 
Sommar (Jovisst! Det är fortfarande sensommar ;) #Optimist ) 
 
Sedan såg jag att det även var tävling denna gång! Och i den vill jag mer än gärna deltaga. Synd för mig att jag redan just köpt en polar pulsklocka, annars hade jag absolut köpt den om jag vann, via Coolstuff. Nu när jag är inne på deras hemsida ser jag att det inte blir något problem att spendera pengar haha. Men högst upp på min lista står nog SleepPhones. (Klicka för att komma till produkten) Mitt problem är alltid att jag inte kan ligga ner och se på film med mina hörlurar. Därför skulle denna produkt passa som handen i handsken för mig! 
 
Vill du också vara med i Fototriss? Klicka här! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Ahlstrand

Så fin hon är! Kul med bilder från de olika årstiderna. Lycka till!

2014-09-07 @ 17:08:56
URL: http://miasmix.blogg.se/
Postat av: Berit E i Kasperian

Finaste mönstret. :)

Sant är att det finns mönster överallt - man blir nästan vimmelkantig när man sätter på sig "mönsterögonen". :D

2014-09-07 @ 21:35:50
Postat av: Katarina-Cinnamon

Fint trissat och fin hund :-)

Postat av: Åsbergs Foto

Fina mönster din hund har! :)

2014-09-08 @ 21:06:25
URL: http://www.asbergphoto.se
Postat av: Freja

Åhh, så vacker hon är och med ett underbart mönster!

2014-09-08 @ 21:33:16
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Scaniatjejen

Åh vilken sötnos! Det kan ju inte bli annat än en vacker triss med sån fin modell!=)

2014-09-09 @ 19:29:14
URL: http://www.scaniatjejen.se
Postat av: Åke

Fyndigt :) Första bilden var riktigt kul ;)

2014-09-09 @ 22:44:57
URL: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0